зафолловити у Твіттеріпідписатися на RSS

Cтатті про українську політику і не тільки

17.09.10

Підстаршина дивізії "Галичина" репрезентував у Львові свою книгу (ФОТО)

16 вересня, у Львові у галереї «Арт-11» колишній підстаршина дивізії «Галичина» Леонід Муха презентував третє видання своєї книг «З Австрії на Колиму. Спогади дивізійника». Зустріч з Леонідом Мухою організувала Львівська обласна організація Спілки української молоді (СУМ).

"Коли я йшов у дивізію, то мав 17 років. Я описав у книзі трохи свого дитинства, як було, як потрапив у Німеччину, в дивізію… Ми щось хотіли мати, хотіли свою державу, знали, що без своєї армії ми нічого не досягнемо. Зараз по телевізору дивимось фільми про Червону армію. Вони вважають, що вони були герої, а ми були не герої, ми були запроданці. А що ми мали до вибору: Радянський Союз і Німеччина. Радянський Союз? Ми бачили, що вони тут робили. Ми знали про голод в Україні. Мій батько був старшиною в петлюрівській армії і мене виховав патріотом – любити своє, поважати своє. Віддав мене до Дрогобицької школи, щоб я українською мовою вчився, бо я народився в Варшаві", – сказав Леонід Муха.

Він розповів, що у 16 років вже працював на заводі за фахом слюсаря, а через рік приїхав у Варшаву. "Дивлюся, йде вербовка. То я, не задумуючись, не питаючи ні матері, ні батька, пішов, записався в дивізію і став воювати", – сказав Л.Муха.

Леонід Муха зауважив, що з 10 тисяч його побратимів 2 тис. пройшли підстаршинський вишкіл, а 600 – старшинський. "Це були національно свідомі кадри. Ми були горді, що воювали", – сказав він.

Він зазначив, що воював до останнього дня війни, був двічі ранений, потім був засуджений на 25 років ув’язнення, проте через 7 важких років на Колимі потрапив під амністію.

"Мене звільнили по амністії, але судимість досі не знята. Досі не зарахований той стаж, що я працював. Ціле життя ходжу з тавром, що я зрадник", – сказав Леонід Муха.

Як інформував ZAXID.NET , 27 липня у Львові презентували книжку "Дивізія Галичина у запитаннях та відповідях". Як розповів один з упорядників, журналіст, публіцист Ярослав Сватко, книга - це третій проект сайту maidan.org.ua. "На сайті всі охочі могли ставити свої запитання до учасників дивізії "Галичина". Відповіді на ці запитання ми і надрукували у книжці", - розповів Ярослав Сватко. За його словами, до створення книги залучено трьох учасників дивізії: Романа Колісника і Богдана Маціва, які зараз мешкають у США, а також Леоніда Муху, який живе на Львівщині.

Довiдка

Леонід Муха народився 23 травня 1926 року у Варшаві в родині українського емігранта. Ходив до школи у Варшаві. Закінчив 6 клас "Рідної школи" в Дрогобичі. Працював остарбайтером у Франкфурті на військовому заводі. Отримавши відпустку відвідав маму у Варшаві, де зголосився добровольцем в Українську Дивізію.

Проходив підстаршинський вишкіл у Лявенбурзі, отримав чин кандидата у підстаршини. Обслуговував важкий кулемет СМГ-42. поранений в бою у Словаччині, нагороджений срібною відзначкою за ближній бій. В кінці війни вдруге поранений в Австрії в боях за замок Бад Гляйхенберг.

З госпіталю для інтернованих американців Леонід Муха разом з козаками з м. Юденбург переправлений в СРСР. Відбув майже 8 років ГУЛАГу, після звільнення на поселенні в Сибіру одружився. Потім повернувся в Україну, в місто Миколаїв на Львівщині, звідки походить його дружина.

Підписатися на нові дописи
підписатися на RSSRSS   зафоловити у Твіттеріtwitter
Джерела:
http://www.zaxid.net/
http://article-blogger.blogspot.com/

Немає коментарів: