зафолловити у Твіттеріпідписатися на RSS

Cтатті про українську політику і не тільки

15.04.10

На одеського журналіста чинять тиск за репортаж про курйозну помилку крупного чиновника

Генеральний директор Одеської обласної Державної телерадіокомпанії Оксана Матюх має намір оголосити догану коментаторові обласного радіо Богдану Осінському за вихід в ефір репортажу про покладання квітів до пам'ятника Тарасу Шевченку 9 березня.

Як повідомляє Інститут масової інформації, відповідаючи на запитання журналіста, заступник голови Одеської облдержадміністрації Петро Хлицов заявив, що роман "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" належать перу Тараса Шевченка.

"9 березня, після покладання квітів до пам'ятника, я підійшов до Хлицова і, зокрема, запитав, чи зможе він навмання згадати будь-які рядки з творчої спадщини Великого Кобзаря. На що він відповів: Ви знаєте, всі знають Хіба ревуть воли, як ясла повні? ... Так, звичайно пам'ятаю, Кобзар - всі ми проходили, всі ми знаємо, діти вчать у школі, зараз це більш активно вчать. Це потрібно і правильно. Майбутнього без минулого не буває ", - заявив журналіст.

За його словами, як і будь-який журналіст на його місці він просто не зміг закрити очі на цей факт, тому підготував сюжет, у якому представив пряму мову чиновника без купюр.

Через два тижні керівництво телерадіокомпанії разом з головним редактором редакції радіомовлення Геннадієм Степаненком почали активно збирати пояснювальні щодо того, як сюжет потрапив у випуск новин. Вперта наполегливість з метою покарати журналіста перестала бути підкилимною: для застосування санкцій притягувався Цеховий профком радіо, правда, на щастя, поки що безуспішно. З метою дискредитації журналіста в очах колег і тиску на нього проводяться регулярні збори колективу.

"Керівництво мотивувало винесення мені догани тим, що я не вичитав матеріал. Оскільки репортаж я робив з місця події і повідомляв його по телефону, то для корекції у мене не було часу. Оскільки я є членом профкому мені догану не винесли. Однак менеджмент ОДТРК має намір оголосити догану випусковому редактору Олесі Кіпер, яка поставила матеріал в ефір ", - заявив Осінський.

Якщо все ж таки догану Осінському винесуть, він має намір звернутися з відповідним позовом до суду, в українські та міжнародні правозахисні організації, комітет Верховної Ради України з питань свободи слова.

***

Автором роману Хіба ревуть воли, як ясла повні? є відомий український письменник Панас Мирний (справжнє ім'я Панас Якович Рудченко).