зафолловити у Твіттеріпідписатися на RSS

Cтатті про українську політику і не тільки

25.08.10

"Дорога смерті": лишилися лічені дні (ФОТО)

На наближення дня відкриття вказують все частіші приїзди на будівництво в.о. мера Кернеса. Здебільшого по ночах. Не виходячи з машини, він питає активістів, де вони працюють, вчаться. Радить повертатися додому, "до своїх коханих".

Чергові табору відстоюють по сто каштанів, а активісти у суботу знову пікетували українське посольство в Чикаго. До анонсованого дня відкриття дороги у парку Горького (Харків) лишилося кілька днів. Що там зараз?

"Вже асфальт закатують", - сумно каже один із противників прокладання дороги, координатор "Зеленого Фронту" Андрій Цуканов.

"На просеке асфальт уже положен в один слой от конца до конца. Сегодня работали только кабельщики - закапывали траншею с кабелем при помощи мини-тяжёлого бульдозера и лопаты. Тротуар вдоль проезжей части сооружён уже от Новгородской до лагеря. Вроде бы тоже пока в один слой", - пишуть у живому журналі чергові табору.

"На дорозі навіть вночі працюють. Як і раніше, дозвільних документів у них немає".


"Над будівельним майданчиком пропливають вагонетки канатної дороги. Зверху канатна дорога - знизу їздить важка техніка з підйомниками. Ніхто не боїться, що може зачепити трос, і все обвалиться. Люди їдуть, посміхаються, їм весело", - каже Цуканов.


"Почему-то многих владельцев больших чёрных автомобилей иностранного производства тянет прокатиться со стороны Новгородской на новый асфальт. Разгоняются и упираются в недоделанный переезд детской железной дороги (рельсы выше асфальта, сооружаются шлагбаумы и светофоры). Разворачиваются и, ворча, едут обратно", - пишуть в ЖЖ чергові.

Дитяча залізниця якраз перетинає нову дорогу. Що з нею будуть робити далі - невідомо.


Інтернет повниться відеороликами з кадрами повалення дерев та протистояння активістів "людям у чорному". Мало не щодня з'являються нові, власноруч змонтовані ролики від захисників парку.



Зараз у таборі значно спокійніше. "Зараз там стоїть близько 12 наметів, постійно чергують від п'яти до двадцяти активістів. Люди продовжують приходити, допомагають. Близько місяця тому боролися за сто каштанів. Останній рубіж на дорозі", - каже Цуканов.


З найбільшого парку Харкова було повалено і вивезено близько двох тисяч дерев. Яр поблизу лісу закидано піском, глиною та будівельним сміттям. Поховання німецьких та італійських солдатів перекопали бульдозерами.

"Якось приїжджала австрійська журналістка. Просто у неї на очах бульдозер переламав кістки на дні кар'єру", - розповідає Цуканов.


"Ця дорога має бути збудована до Євро-2012", - неодноразово заявляв головний спікер від влади, виконувач обов'язків мера Харкова Геннадій Кернес.

Операційний директор УЄФА Мартин Каллен двічі повторив: до футбольного чемпіонату ця дорога немає ніякого стосунку.

"Я хотів би підкреслити, що одна з головних цінностей для УЄФА - це повага, яку ми застосовуємо в усіх сферах нашої діяльності, на футбольному полі чи поза ним. УЄФА не хоче асоціюватися з проектами, які попирають цей головний принцип", - написав Каллен Кернесу на початку серпня.

Наступного дня після того, як лист опублікувала преса, Кернес заявив, що не отримував ніякого листа.

"Причина не в дорозі. І не в Євро", - впевнений голова молодіжного відділення Національного екологічного центру України Олексій Василюк.

Він показує роздруківку містобудівного обґрунтування фірми "Віст": уздовж нової дороги простяглися готельний комплекс та апартаменти.

"Здание гостиничного комплекса на участке №1 предлагается выполнить сложной конфигурации <...>. В композиции здания применяется переход в уровне 16-18 этажей. <...> В уровне 2-18 этажей размещаются одно- или двухкомнатные номера, в пентхаузе - "люкс" номера гостиницы", - йдеться у містобудівному обґрунтуванні.

Ділянка №2 - під 32 комплекси апартаментів типу "таунхауз" із земельними ділянками.


Тим не менш, у проекті 2010 року ані апартаментів, ані готелю немає. "Ніяких комерційних об'єктів на території так званої зони відпочинку парку Горького ми з вами <...> не виділяли! - заявив Кернес.

За тим, щоб заява Кернеса залишилася правдою, слідкують активісти у таборі. "Поки що нічого не будується. Це і є на сьогоднішній день нашою головною задачею - слідкувати, щоб ніяких просувань поза дорогою", - каже Цуканов.

Відкрити дорогу влада планувала до дня міста - 23 серпня. Ця дата вже минула. Тепер табором ходять чутки, що відкриття дороги заплановане на 28 серпня.

На наближення дня відкриття вказують все частіші приїзди на будівництво в.о. мера Кернеса. Здебільшого по ночах. Не виходячи з машини, він питає активістів, де вони працюють, вчаться. Радить повертатися додому, "до своїх коханих".

До відкриття лишилося кілька днів.

Ірина Бондаренко. Національний екологічний центр України

Джерела: http://life.pravda.com.ua/ http://article-blogger.blogspot.com/