зафолловити у Твіттеріпідписатися на RSS

Cтатті про українську політику і не тільки

21.02.11

ДАІшне бидло мстить водієві (ВІДЕО)


В Одесі випустили заарештованого на 5 діб активіста, який спровокував звільнення з посади ДАІшника за наругу над державною мовою.

Як відомо, вночі 12 лютого одеське ДАІ зупинило автомобіль активіста Дмитра Говердовского, який зняв на відео даішника, що відмовився спілкуватися українською, оскільки вона є "телячою мовою".

Активіста було засуджено на 5 днів за "непред'явлення документів" та за непокору законним вимогам міліції.

Після звільнення активіст розповів обставини свого арешту.

"Знаєте, за що мене посадили? Я назвав їх малограмотними. Всього-на-всього. У суді вони порахували, що це образа. Що я зроблю, якщо вони такі і є? Люди ж не ображаються, коли їх називають по імені..." , - цитує активіста "Свідомо".

"Я вів себе коректно, як і завжди. Я ніколи не грублю, тим більше працівникам при виконанні і при цьому знімаючи все на відео", - зазначив він.

"Справа була приблизно о 3 годині ночі, мене зупинили, я зажадав перед пред'явленням документів назвати причину зупинки. Вони не тільки цього не зробили, але і самі порушили правила дорожнього руху, припаркувалися на перехресті. Хіба вони не малограмотні в такому разі?", - заявив активіст.

"Я вважаю, що суддя Приморського районного суду Іванов був упередженим. Він сказав, що буде розглядати справу без мого захисника, тому що не збирається чекати його півгодини. Моїх товаришів теж до суду не пустили", - повідомив активіст.

"Першим моїм клопотанням було долучити до матеріалів справи відео нашого спілкування. Суддя сказав, що йому досить того відео, яке зняли даішники", - додав він.





Говердовскій впевнений, що керівництво ДАІ "вирішило по-максимуму відігратися на мені, за будь-яку ціну зробити мене винним і не зупинилося б, але вони занадто далеко зайшли".

"Ми будемо оскаржувати рішення по мені в апеляції і подавати позов щодо незаконних дій міліції", - повідомив активіст.

реклама: | єдиний гаманець | кредитка | міні кредитка | карта юніора | програма Бонус+ | робота | інтернет | соціальна карта | карта gold | море можливостей | нерухомість | авто-конфіскат | пенсійна карта | автоброкер | термінові грошові перекази | PrivatAssistance | страхування |
Підписатися на нові дописи
Джерела:
http://www.pravda.com.ua/
http://article-blogger.blogspot.com/

Хто підставляє президента, скасуванням квот на трансляцію в ефірі музики українських авторів та виконавців


В українському медіа-просторі розгорнулася гостра дискусія щодо прийняття Верховною Радою України у першому читанні проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про телебачення і радіомовлення" (щодо приведення у відповідність із вимогами Європейської Конвенції про транскордонне телебачення до програмної концепції мовлення), реєстр. N6342.

Нагадаю, відповідний законопроект було прийнято у вівторок, 1 лютого цього року.

Перш за все, дуже шкода, що дискусія розгорнулася вже після прийняття законопроекту (а не до цього), оскільки ця законодавча ініціатива має не менший вплив на суспільні відносини ніж Податковий кодекс, тільки в іншій сфері – культурно-інформаційній.

Законопроект ініційовано, начебто, щоб привести чинний закон "Про телебачення і радіомовлення" у відповідність із вимогами Європейської Конвенції про транскордонне телебачення до програмної концепції мовлення.

Насправді, нічого подібного законопроект не передбачає. Бо положення чинного Закону не суперечать Конвенції. Це не лише моя думка, це висновок Головного науково-експертного управління Верховної Ради України – незалежних експертів, які безсторонньо відносяться до усіх законодавчих ініціатив: не має значення, це законопроекти Оксани Білозір, Олени Бондаренко, Кабінету Міністрів чи Президента України. В цьому неважко пересвідчитися, прочитавши десяток висновків до законопроектів.

Отже, виникає питання, чому лобісти законопроекту не кажуть прямо про те, що його єдиною метою є скасування квот на трансляцію в телерадіо- ефірі музичних творів українських авторів та виконавців?

Як виконується вимога закону щодо квот, відомо всім. Але комусь навіть така ситуація не дає спокою. Питання поставлене руба – українська музика має повністю зникнути з ефіру. Кому це вигідно? Відповідь очевидна.

Чому ж тоді українські депутати, українські політики не розуміють, що їх просто використовують?

Використовують, як знаряддя, як сапку, яка має виполоти з українського ефіру все українське.

До тих, для кого незалежна українська держава – це "більмо на оці", запитань немає.

А от тих, хто відчуває себе громадянином незалежної України (незалежно від того якими мовами розмовляє), хто ідентифікує себе з українським народом, чиї батьки та діди розмовляли українською мовою, хочеться запитати: чи не бридко бути такою сапкою?

Окремо варто відповісти на закиди про те, що українська музика неконкурентна. До речі, найчастіше їх можна почути від тих, хто не має жодного відношення до музичного мистецтва.

Чи може бути українська музика конкурента на телебаченні та радіо, за умови фактичної відсутності такої конкуренції.

Сьогодні, наше музичне мистецтво – це криве дзеркало.

Нормальна світова практика передбачає, що радіостанція чи телеканал платить виконавцю роялті за трансляцію його музичного твору.

В Україні ж у більшості випадків (і це можуть підтвердити багато артистів), усе навпаки. Для того, щоб твоя пісня звучала на радіо, ти мусиш заплатити за ротацію. Не принципово, цікавий ти слухачу (глядачу) чи ні.

Заплатив гроші – в ефірі. Маєш голос, але не маєш коштів – ти "не формат". Тобто, не споживач диктує, що йому слухати (чи дивитися), а споживачу не залишають права на вибір.

Тому, квота на трансляцію давала хоч мізерний, але шанс на те, що талановитий український виконавець потрапить в ефір. З прийняттям законопроекту N6342 ці шанси зводяться до нуля.

А тепер, кілька нюансів щодо процедури проходження законопроекту.

Отже, законопроект N6342, ініціатором внесення якого виступила народний депутат України від Партії регіонів Олена Бондаренко, був зареєстрований у парламенті 26 квітня 2010 року (дата, до речі, символічна – 24-а річниця Чорнобильської катастрофи).

Вже 25 травня 2010 р. Головне науково-експертне управління Верховної Ради України надало свій висновок щодо законопроекту: за результатами розгляду в першому читанні поданий законопроект доцільно відхилити.

Наведу лише одну фразу із висновку експертів:

"Вилучення із статей 9 та 28 чинного Закону України "Про телебачення і радіомовлення" норми щодо квотування може призвести до послаблення захисту інтересів держави та національного телерадіовиробника, що не узгоджується із змістом відповідних положень Конституції України, згідно з якими держава має сприяти розвитку української культури".

Однак, 15 грудня 2010 року Комітет з питань свободи слова та інформації розглянув законопроект і рекомендував Верховній Раді України прийняти його за основу і в цілому.

Чому раптом, після майже семи місяців тиші?


Чи не тому, що за день до цього, 14 грудня, Верховна Рада України прийняла Закон України "Про культуру", стаття 14 якого передбачає підтримку вітчизняних виробників у сфері культури у вигляді встановлення квот демонстрування та розповсюдження вітчизняного україномовного культурного продукту на телебаченні, радіо, у кіно- та відеомережі.

Відповідно до статті 11 Конституції України, держава сприяє консолідації та розвиткові української нації, її історичної свідомості, традицій і культури. Саме на це і спрямована стаття 14 Закону України "Про культуру". І квоти на вітчизняний україномовний культурний продукт – це механізм реалізації зазначеної конституційної норми.

Варто зазначити, що проект Закону України "Про культуру" був внесений на розгляд Верховної Ради України Кабінетом Міністрів України під керівництвом Прем'єр-міністра України М. Азарова.

Фракція Партії регіонів голосувала за закон практично у повному складі.

Президент України Віктор Янукович підписав Закон без жодного зауваження.

У листопаді 2010 року, Президент України Віктор Янукович, вітаючи громадян України з нагоди Дня української писемності та мови, зазначив, що "українська мова як безцінне надбання народу й надалі буде консолідуючою силою нашого суспільства, надійно захищеною на благо нашої держави".

Отже, виникає питання, хто ж все таки стоїть за ініціативою про скасування квот? Хто намагається знову збурити українське суспільство? Хто підставляє Президента України Віктора Януковича, адже саме на нього, в кінцевому підсумку, виллється це обурення?

P.S.: Минулої п'ятниці, я звернулась із листом до Голови Верховної Ради України Володимира Литвина, з проханням відкласти розгляд законопроекту до надання висновків щодо доцільності його прийняття з боку Кабінету Міністрів України, Міністерства культури України, Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, Державного комітету телебачення і радіомовлення України, інших зацікавлених органів та установ.

Сьогодні мною було направлено депутатське звернення до Президента України В.Ф. Януковича та депутатський запит до Прем'єр-міністра України М.Я. Азарова з проханням розглянути конфлікту ситуацію, що склалася навколо прийняття у першому читанні проекту Закону України про внесення змін до Закону України "Про телебачення і радіомовлення" (реєстр. N6342 від 26.04.2010р.) та дати відповідні доручення про вжиття заходів щодо недопущення порушення статті 14 Закону України "Про культуру", спрямованої на забезпечення конституційних прав громадян України у сфері культури.

Оксана Білозір

реклама: | єдиний гаманець | кредитка | міні кредитка | карта юніора | програма Бонус+ | робота | інтернет | соціальна карта | карта gold | море можливостей | нерухомість | авто-конфіскат | пенсійна карта | автоброкер | термінові грошові перекази | PrivatAssistance | страхування |
Підписатися на нові дописи
Джерела:
http://www.pravda.com.ua/
http://article-blogger.blogspot.com/

Кабмін та більшість ВР не можуть зрозуміти яких реформ хоче Янукович


На рівні чиновників Кабінету міністрів і депутатів, які входять у більшість у Верховній Раді, немає розуміння суті курсу реформ Президента України Віктора ЯНУКОВИЧА. Про це заявила Наталія КОРОЛЕВСЬКА, голова парламентського Комітету з питань промислової і регуляторної політики і підприємництва, коментуючи сьогоднішнє голосування у ВР.

Як повідомили УНІАН у прес-службі Н.КОРОЛЕВСЬКОЇ, на її думку, в останні дні стає все більш помітним розкол в економічній політиці між Президентом і урядом. «Реформаторські» закони розробляються чиновниками Кабінету міністрів і депутатами, які входять в більшість в парламенті.

Потім ці закони слухняно приймаються більшістю ВР. Після чого прийняті закони ветуються в Адміністрації Президента, й із зауваженнями повертаються до сесійного залу, де, як ні в чому не бувало, та сама більшість знову дружно за них голосує. «На рівні чиновників Кабміну і депутатів, які входять в парламентську більшість, немає розуміння суті курсу реформ Президента України», - вважає Н.КОРОЛЕВСЬКА.

За її словами, саме такий складний шлях пройшли проголосовані сьогодні законопроекти про регулювання містобудівної діяльності, про держрегулювання виробництва і реалізації цукру.

«Водночас, урядовий Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо розрахунків за природний газ і електричну енергію", дружно прийнятий депутатами більшості в січні, сьогодні так само дружно за пропозицією Президента України був взагалі скасований, - відзначила Н.КОРОЛЕВСЬКА. – Складається враження, що чиновники з Кабміну, а також слухняна більшість у Верховній Раді щосили намагаються вгадати вектор реформ, що задається Президентом країни, але у них це погано виходить. Вони не в змозі реалізувати програму реформ. Все, що пропонується – це не якісні реформи, а напівзаходи, що містять в собі елемент корупції».

Вона нагадала нещодавню ситуацію зі скасуванням техогляду автомобілів. «У січні на всіх телеканалах країни показали, як В.ЯНУКОВИЧ вимагає від міністра внутрішніх справ Анатолія МОГИЛЬОВА скасувати техогляд і припинити знущання з водіїв. У лютому ж більшість Верховної Ради дружно не підтримала скасування техогляду, і відправила законопроект на доопрацювання. Що це – корупція чи саботаж реформ з боку чиновників і депутатів?», - питає Н.КОРОЛЕВСЬКА.

Голова Комітету Верховної Ради вважає, що за такого підходу до реформ ухвалений нещодавно Кабміном Національний план виконання програми реформ, названий «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», саме час перейменовувати в «Убоге суспільство, монополістична економіка, марнотратна держава».

реклама: | єдиний гаманець | кредитка | міні кредитка | карта юніора | програма Бонус+ | робота | інтернет | соціальна карта | карта gold | море можливостей | нерухомість | авто-конфіскат | пенсійна карта | автоброкер | термінові грошові перекази | PrivatAssistance | страхування |
Підписатися на нові дописи
Джерела:
http://www.unian.net/
http://article-blogger.blogspot.com/

Тиск влади на ЗМІ та журналістів


Національна спілка журналістів заявляє про тиск влади на ЗМІ та журналістів.

Про це йдеться в заяві пленуму НСЖУ, повідомляє Телекритика.

У заяві, зокрема зазначається про те, що останнім часом зросла кількість звернень до НСЖУ від редакцій електронних і друкованих ЗМІ щодо порушень з боку владних структур і окремих посадовців.

"Регіональні державні ЗМІ скаржаться на невмотивовані, а то й незаконні звільнення керівників і призначення на їхнє місце людей з меншим досвідом і менш професійно підготовлених", - сказано у заяві.

НСЖУ заявляє, що "втручання у редакційну політику, прояви цензури, а тим більше звільнення журналістів з роботи - це грубі порушення свободи слова, відповідних конституційних норм і законів України".

"Вважаємо, що розв'язання кадрових питань у редакційних колективах має бути справою самих колективів і що керівників засобів масової інформації слід обирати шляхом відкритого чи таємного голосування працівників цих ЗМІ", - йдеться у заяві.

НСЖУ заявляє, що постійно і уважно відстежуватиме й оприлюднюватимете всі факти, пов'язані з порушенням прав і свобод в інформаційній сфері України.

реклама: | єдиний гаманець | кредитка | міні кредитка | карта юніора | програма Бонус+ | робота | інтернет | соціальна карта | карта gold | море можливостей | нерухомість | авто-конфіскат | пенсійна карта | автоброкер | термінові грошові перекази | PrivatAssistance | страхування |
Підписатися на нові дописи
Джерела:
http://www.pravda.com.ua/
http://article-blogger.blogspot.com/

Закриття проекту на УТ-1 через главу адміністрації президента


Журналіст Мустафа Найем закрив свій проект After Live, який виходив на Першому національному телеканалі.

Про він написав на своїй сторінці у Facebook.

Журналіст не повідомив про причини закриття проекту.

Водночас, за інформацією джерел Телекритики, ініціатором закриття проекту є сам Найем.

"Причина - те, що з програми вирізали розповідь Савіка Шустера про переговори з главою адміністрації президента Сергієм Львочкіним щодо переходу Савіка на Перший національний канал", - йдеться у повідомленні.

Як зазначило видання, це сталося під час підготовки "Савік Шустер студією" випуску After Live, який має вийти у пятницю, 18 лютого, о 18:00.

Сам Савік Шустер не прокоментував ці події, попросивши не турбувати його, оскільки він готується до ефіру "Шустер live".

У свою чергу, гендиректор Національної телекомпанії України Єгор Бенкендорф сказав виданню, що вперше чує про закриття проекту і програма планується до виходу: "Програма дає гарні показники, і я закривати її не збираюся".

Як відомо, проект After Live про те, що робиться за лаштунками ток-шоу "Шустер live".

реклама: | єдиний гаманець | кредитка | міні кредитка | карта юніора | програма Бонус+ | робота | інтернет | соціальна карта | карта gold | море можливостей | нерухомість | авто-конфіскат | пенсійна карта | автоброкер | термінові грошові перекази | PrivatAssistance | страхування |
Підписатися на нові дописи
Джерела:
http://www.pravda.com.ua/
http://article-blogger.blogspot.com/

Якщо влада припиняє виконувати свої функції - то суспільство почне виконувати ці функції самотужки


Це аксіома: якщо влада припиняє виконувати, покладені на неї суспільством функції, то рано чи пізно суспільство ті функції почне виконувати самотужки.

Тобто за нефункціональної влади обов'язково виникають функціональні самоорганізаційні альтернативні суспільні структури.

В першу чергу ці процеси стосуються сфер захисту прав і свобод, життя та житла, забезпечення недоторканності майна та іншої власності, боротьби зі злочинністю. Інколи такі самозахисні дії набувають досить жорстких форм.

Наприклад, свого часу відомий литовський екс-дисидент Атанас Терляцкас розповідав як на початку 90-тих в Прибалтиці було подолане таке явище як рекет.

Бізнесменам якось набридло потерпати від цього різновиду бандитизму. Чекати ж обіцяного реформування правоохоронної і судової систем, що по своїй суті на той час ще залишались совєцькими і надзвичайно корумпованими, певні бізнесові кола не стали. Вони просто оголосили рекетирам війну.

Одного дня, без будь-яких попереджень розпочався відстріл найвідоміших і найжорстокіших ватажків рекетирських банд. При цьому все робилось своїми руками.

А після здійснення чергового такого штибу, назвемо речі своїми іменами, теракту, винуватець у супроводі адвоката, колег та журналістів влаштовував прес-конференцію, а потім здавався правоохоронцям. Така публічність сформувала певну громадську думку.

На відсидку ж "вільні стрілки" йшли свідомо, готові отримати будь-які терміни буцегарні. Навзаєм на весь час ув’язнення їх колеги брали на себе зобов’язання утримувати на гідному рівні родини сміливців та опікування їхнім бізнесом.

Після низки гучних акцій, коли бандюки переконались у затятості бізнесменів, рекет спочатку в Литві, а згодом і в Латвії з Естонією зник як явище. А держави поспішили із судовою та правоохоронною реформами із одночасною досить серйозною кадровою чисткою цих органів.

Тобто, коли суспільство в особі бізнесменів, почало брати на себе, най і частково, функції влади, держава почала рахуватися із суспільними потребами.

Ну, а тепер про українські реалії...

Можна зауважити, мовляв, менталітети у нас із прибалтами різні. Та й скільки тієї ж Литви, тотожної територійно Харківській, а за населенням Донецькій областям. А тому, якщо в Прибалтиці такі процеси набувають гучного і масового вигляду, то у нас, якщо щось подібне і трапляється, то воно має спонтанний і відносно локальний характер.

Можливо, такі закиди і мають певні резони. Але чомусь наші владні рехворматори, коли їх запитуються, чому не використовується корисний досвід прибалтів або ж грузинів, теж торочать про різні менталітети та не співставність територій і населення.

Наприклад, про неможливість скористатися грузинським досвідом реформування міліції саме через ці ментально-територійні розбіжності України та Грузії казали як нинішній міністр Могильов, так і його попередник Луценко.

Виникає підозра, що це лише відмовки, які виправдовують і неспроможність, і небажання наших владоможців, незалежно від їх кланової належності, взагалі провадити будь-які дійсно ефективні і давно назрілі перетворення.

А тим часом суспільство починає по-своєму реагувати на владну бездіяльність...

Цю історію повідав мій давній приятель, в минулому опер і працівник прокуратури. Йому ж ця історія стала відомою від колишніх колег.

Якось в одному із віддалених прикордонних харківських сіл об'явились, поселившись у місцевого п'янички, зальотні волоцюжного штибу елементи. Все село здогадувалось, хто вони за такі, але позаяк до часу сумнівна публіка промишляла десь на стороні, місцевих не чіпала, то й поселяни на них особливої уваги не звертали. Як не звертали уваги і правоохоронці.

Але трохи обжившись та огледівшись кримінальна публіка почала порушувати одне із наріжних правил злочинного світу – не "с…ри, де живеш".

Спочатку у селян почав зникати дріб'язок, що погано лежав: у кого сокира з молотком, у когось серпужок, то свіжовипрана білизна з мотузки...

Далі більше. Зі ставку почали щезати гуси із качками, кури і кролі із двору, дрова з під двору, городина з городів, консервація з погребів...

Селяни для початку спробували у голови сільради та дільничного з'ясувати: мо ті якось даною їм владою розбишак угамують.

Але голова порадив, аби місцеві із зальотними спробували по-доброму якось домовитись. І сам, такий же поселянин, додав, якщо елементи виявляться не контактними,то, мовляв, ви й самі відаєте як чинити із ними.

А дільничний був ще категоричнішим: не спійманий – не крадій. Документи він у чужинців перевірив – вони хоча і з "біографією" у кожного, але в порядку, усі числяться за якоюсь фірмою – типу будівельна бригада за викликом. Тобто підстав взяти за гузно крадійкувати публіку у нього немає.

А на прощання дільничний порадив, або нехай поселяни звернуться до райвідділу із офіційною заявою – і тоді оперативники візьмуть зальотних у розробку, або ж най самотужки із ними розберуться.

Та селянам менти в селі непотрібні були, тому й вирішили для початку якось мирно із "гостями" узгодитись, надіславши до вуркаганів делегацією із трійко дядьків.

Але розмови не вийшло. Кримінальники делегацію послали, обурившись, що "калхознікі савсєм нюх патерялі", пред'яви "галімиє" авторитетним пацанам пред'являють.

А от даремно. Бо нюх не "калхознікі" втратили, а елементи.

Я вже згадував – село те прикордонне. І головним промислом поселян була контрабанда.

Безпосередньо нею переймались далеко не всі, але жило з неї практично все село. Там існувала певна спільнота серйозних, неговірких і метикуватих дядьків із чітко розподіленими поміж ними функціями: хтось їздив за товаром, хтось його переправляв через кордон, хтось зберігав, а хтось вивозив і реалізовував.

До свого кола дядьки мало кого допускали. Втім, іншим поселянам із цього теж був свій зиск.

Комусь через можливість купити якийсь крам по східній ціні, комусь через можливість заробити, позичивши незасвічене авто для вивезення товару або надавши можливість переховати до часу товар у своєму обійсті, а комусь і просто через заробітки на якихось допоміжних роботах типу завантажити/розвантажити.

Зрозуміло, що дещиця перепадала і голові сільради, і дільничному, і комусь із райвідділку. Але візити до села, навіть задля розборок із елементами, невтаємничених в місцеві оборудки правоохоронців із району селянам аж ніяк потрібні не були. Тому дядьки й вирішили розібратися самотужки.

А тим часом зайди зовсім знахабніли. Одне за одним: полишений в полі через поламку тракторець до цурки розкурочили; скутер поштарки, поки та заносила пенсію до немічної бабці, із-під двору поцупили; до молодиць почали чіплятися...

Ну, а останньою краплею став напад на місцеву бабцю-самогонницю. Поки стара до льоху полізла, вони її в ньому закрили, із дому увесь самограй і зароблену на ньому готівку витягли. А виходячи з подвір'я нарвались на місцевого, що завітав до бабці за оковитою. Відмотузили до напівсмерті поселянина.

Терпець дядькам увірвався. Як там воно було, лише вони та ніч знають. Але одного чудового ранку село зітхнуло полегшено. Зайди зникли.

Усе село, район, ментура чудово відають – лежать ті бандюки десь у прикордонному лісі надійно прикопані. Але діла до того ні в кого немає. Ментам менше клопоту із криміналітетом розбиратися.

Району те все паралельно. А простому люду, так і взагалі – - чим менше бандюків, тим їм більше щастя...

Мені зауважать, знайшов приклад самоорганізації. Одна ОЗУ іншу уконтрапупила. Так то воно так, але не зовсім.

Бандюки криміналом безпридєльним переймались так би мовити за велінням душі, бо нічого іншого робити не вміли і не хотіли. А дядьки свій промисел організували вимушено, бо держава із місцевою владою їм іншого вибору не залишили.

Ми живемо в системі, за котрої влада нам пристойно ні заробляти, ні жити у більш-менш законний спосіб не дає, сама повсякденно порушуючи нею ж встановлені закони. Та ще й до того ж не захищаючи нас, а часто-густо залишаючи простий люд наодинці проти бандюків.

А якщо парафразувати одну відому сентенцію від Кучми, про неможливість розрінити, де закінчується влада і починаються бандити, то нам залишається жити за своїми законами, захищаючись у свій самозахисний спосіб і від бандюків, і від влади.

Мало того, подібні історії колективного та індивідуального спротиву цій системі – затятість бабці, котра шмаляє із берданки по "беркуту"; розлючений натовп в Маріуполі , котрий заледве не розтоптав ДАІ-шників і наряд міліції заодно із ними; чоловік, котрий випускає обойму в лікаря за те , що той взяв хабаря за лікування вже померлої матері; краматорський молотобоєць , котрий замість викликати міліцію, лупить автокрадія до реанімаційного стану – це вже ТЕНДЕНЦІЯ!
А, можливо, і пам'ятки для тих, кому допекло?..

Валерій Семиволос, вільний журналіст, Харківська область, село Губарівка, Товариство "Малого Кола"

реклама: | єдиний гаманець | кредитка | міні кредитка | карта юніора | програма Бонус+ | робота | інтернет | соціальна карта | карта gold | море можливостей | нерухомість | авто-конфіскат | пенсійна карта | автоброкер | термінові грошові перекази | PrivatAssistance | страхування |
Підписатися на нові дописи
Джерела:
http://www.pravda.com.ua/
http://article-blogger.blogspot.com/

51% українців бояться, що може наступити продовольча криза


51% жителів України бояться, що може наступити світова продовольча криза.

Про це свідчать результати опитування, проведеного компанією Research & Branding Group і представленого сьогодні журналістам.

Результати опитування свідчать, що на питання, чи може настати світова продовольча криза, 51,4% відповіли «так», «ні» - 37,5%, важко відповісти 11,1%.

При цьому 49,7% опитаних вважають, що глобальна продовольча криза загрожує Україні, 36,4% так не вважають і важко відповісти 13,9%.

У регіональному розрізі страх перед можливим настанням світової продовольчої кризи більш виявляється на заході Україні (64%), ніж у центрі (46%) і на південному сході (48%) країни.

Основними можливими причинами виникнення світової продовольчої кризи, на думку жителів України, є зміни клімату і пов`язані з цим природні аномалії й катаклізми (37%), цінова політика великих світових корпорацій (32%), зростаюче нехарчове використання сільгосппродукції як сировини для виробництва біопалива (23%), зростання цін на добрива і паливо (22%).

У більшості українців продовольча криза асоціюється зі зростанням цін на основні продукти харчування (73%), а також з явищами, що провокують зростання цін на продукти: дефіцитом (25%), ажіотажним попитом на основні продукти (18%), перебоями з продовольчим постачанням (13%).

При цьому у разі істотного зростання цін на звичні продукти харчування для українців характерні наступні моделі: максимальне забезпечення продовольством власного виробництва (30%), повний (27%) або частковий (22%) перехід на дешевші продукти харчування, збереження структури споживання при одночасному скороченні її обсягів (20%).

Незважаючи на те, що українці серйозно сприймають загрозу продовольчої кризи, на сьогоднішній день більшість жителів країни (69%) не роблять запасів продуктів про чорний день».

Опитування проводилося в період з 1 по 10 лютого 2011 року в 24 областях України і в Криму.

Всього було опитано 2078 чоловік. Очікувана середня похибка вибірки становить не більш як 2,2%.

реклама: | єдиний гаманець | кредитка | міні кредитка | карта юніора | програма Бонус+ | робота | інтернет | соціальна карта | карта gold | море можливостей | нерухомість | авто-конфіскат | пенсійна карта | автоброкер | термінові грошові перекази | PrivatAssistance | страхування |

Підписатися на нові дописи
Джерела:
http://www.unian.net/
http://article-blogger.blogspot.com/

Ідеї української нації на Західну Україну принесли східняки


Бути націоналістом вимагає від тебе Батьківщина, коли вона в скруті. А Україна сьогодні, як ніколи, у скруті.

Юрій Іллєнко

Українська влада, при чому як і теперішня, так і минула, у питанні національно-визвольної боротьби українців у ХХ столітті, гостро спекулює тільки на темі УПА.

Одні це проголошували позитивом, інші негативом. Але і Ющенко, і Янукович де-факто мовчать про боротьбу на Великій Україні.

Причини для цього різні, але наслідок – один.

Народився я в бандерівському краї – Прикарпатті. Моїми найвизначнішими українськими героями з дитинства є, безперечно, Шухевич та Бандера. Оскільки за фахом я не історик, то про боротьбу на Великій Україні я знав мало. Власне, тільки загальновідому боротьбу армії УНР із білогвардійцями та більшовиками.

Рік тому я прочитав роман Василя Шкляра "Чорний Ворон".

Для мене це стало справжнім відкриттям. При чому в мене відкрились очі на те, звідки й чому появилась ОУН та УПА.

Так, саме брати Чучупаки, отаман Чорний Ворон – і є тими постатями, які надихнули на героїчну боротьбу наступне покоління українців. Саме ці постаті, які в умовах тотальної окупації московськими більшовиками створили в центрі України, на Черкащині, так звану "Холодноярську Республіку", куди окупанти декілька років боялись ступити ногою.

Саме на мемуарах Горліс-Горського "Холодний Яр" виховувалось ціле покоління ОУН. А прямим зв'язком між повстанцями 20-х років на Великій Україні та 40-х років на Західній – стали ветерани Армії УНР. Той же Євген Коновалець очолював Курінь Січових Стрільців, який був одним із найбоєздатніших частин Армії УНР. А згодом створив ОУН.

Нещодавно українці святкували день Соборності. Але практично ніхто з політиків не згадав про те, у чому саме проявилась ця соборність.

На моє глибоке переконання, не в тільки в тому, що ЗУНР об'єдналась з УНР. Насамперед – у продовженні боротьби, яку започаткували вояки армії УНР, холодноярські герої та інші повстанці на Великій Україні, і яку продовжили повстанці ОУН-УПА на Західній Україні.

Сьогоднішня окупаційна адміністрація на чолі з Януковичем та вчорашні помаранчеві зрадники про це мовчать.

Бо їм вигідно поділити Україну на "совково-малоросійську" Велику Україну та "нацюкову" Галичину, тим самим поділити нас на дві різні України.

Тому й вручення Ющенком звання Героя України Бандері та Шухевичу є надто непослідовним. Адже так само потрібно було розказати людям про тих, хто став взірцем для наслідування для ОУН.

Розказати про холодноярських героїв.

До прочитання цієї книги я, як і багато моїх друзів та знайомих, і гадки не мали, що на Великій Україні у свій час проходила така потужна збройна боротьба з усіма окупантами. У шкільній програмі я точно не пригадую згадки про ці події.

Тільки прославлення героїв Холодноярської республіки та інших повстанців на Великій Україні, разом із популяризацією Бандери та Шухевича, покаже українцям і на Сході, і на Заході, що ми є єдиною нацією, і що в ХХ столітті ми всі боролися за свою волю та незалежність.

Мені, галичанину, абсолютно зрозуміло, що мешканцям Центральної та Східної України треба перш за все показувати героїв, які походять із місцевих міст та сіл – бійців легендарної Армії УНР, відчайдушних отаманів повстанських загонів, героїв Коліївщини та козацької доби.

І тоді всі ці герої та борці логічно стають в один ряд із повстанцями Бандери та Шухевича.

Свого часу Галичина була значно відсталішою в національному розвитку, ніж Велика Україна.

Ідеї української нації на Захід принесли саме східняки – Шевченко, кирило-мефодіївці.

Український націоналізм теж прийшов зі сходу – Міхновський, Донцов, Сціборський, армія УНР, холодноярці та інші повстанці.

І зараз Галичина має "віддавати борги". Тобто поширювати націоналізм на схід. Так, як колись це робили східняки в Галичині.

Саме тому ідеї націоналізму швидкими темпами поширює ВО "Свобода" на Східній Україні. А про успішність цих процесів свідчать останні дочасні вибори до Харківської обласної ради кандидата мажоритарника від ВО "Свобода", який набрав 10% голосів!

Цьогорічну Шевченківську премію в галузі літератури здобув Василь Шкляр, за роман "Чорний Ворон".

І в мене постало запитання: хіба представники влади не читали роман?

Чи вони прочитали назву, та й подумали: а який ще може бути ворон, як не чорний?..

Олександр Аронець, активіст ВО "Свобода"

реклама: | єдиний гаманець | кредитка | міні кредитка | карта юніора | програма Бонус+ | робота | інтернет | соціальна карта | карта gold | море можливостей | нерухомість | авто-конфіскат | пенсійна карта | автоброкер | термінові грошові перекази | PrivatAssistance | страхування |
Підписатися на нові дописи
Джерела:

http://article-blogger.blogspot.com/

Хамське ставлення до українського суспільства


Під прикриттям підготовки до Євро-2012 здійснюється розбазарювання державних коштів на абсолютно непотрібні і незрозумілі речі.

Про це на засіданні опозиційного уряду заявив опозиційний міністр з питань молоді, спорту, туризму і Євро-2012, член Бюджетного комітету парламенту Остап СЕМЕРАК, повідомили УНІАН у пресс-службі партії «Реформи і порядок».

За його словами, «під прикриттям підготовки до Євро-2012 здійснюється розбазарювання державних коштів на абсолютно непотрібні і незрозумілі речі – такі, наприклад, як будівництво в Каневі вертолітного аеродрому на 10 вертольотів, на яке в державному бюджеті на 2011 рік закладено 148 мільйонів».

«На мій депутатський запит Національне агентство з підготовки до Євро-2012 відповіло, що, на їхню думку, на фінальний матч чемпіонату до Києва будуть летіти вертольотами туристи з Півдня України, і їм, очевидно, треба буде зупинитися в Каневі на дозаправку», – сказав О.СЕМЕРАК.

«Це просто хамське ставлення до українського суспільства», – підкреслив він.

Опозиційний міністр відзначив, що «за минулий рік уряд виділив на підготовку до чемпіонату близько 11 млрд. грн.; з них чотири мільярди було запозичено на європейському ринку, і ці кошти - замість використання за призначенням - поклали на депозит в українському комерційному банку».

«Звичайно, держава платить із бюджету більше відсотків на європейському ринку, ніж отримує дивідендів від цього кредиту, – зауважив О.СЕМЕРАК. – Я вже не кажу про лавки для харківського метро по 69 тисяч за кожну, чи про офіс Національного агентства з Євро-2012, який орендується в найдорожчому у Києві офісному центрі «Парус».

За словами депутата, «законодавча база підганяється так, щоби потім ніхто з чиновників не ніс відповідальності. Наведу приклад. Пройшло чотири місяці з того часу, як була оприлюднена інформація про харківські лавки. Чи хоч один чиновник поніс за це відповідальність? Можливо, хоча б порушена кримінальна справа? Ні. Тому що є прикриття – закупівлі до Євро-2012 відбуваються без тендерів. А насправді це є розбазарювання і розкрадання бюджетних коштів», – сказав міністр опозиційного уряду.

реклама: | єдиний гаманець | кредитка | міні кредитка | карта юніора | програма Бонус+ | робота | інтернет | соціальна карта | карта gold | море можливостей | нерухомість | авто-конфіскат | пенсійна карта | автоброкер | термінові грошові перекази | PrivatAssistance | страхування |
Підписатися на нові дописи
Джерела:
http://www.unian.net/
http://article-blogger.blogspot.com/

Владу цікавить не власний народ, а власні прибутки


Проблема зайнятості та безробіття наразі є однією з найболючіших тем для значної частини населення України.

Українським сьогоденням стали масштабні звільнення та відсутність попиту на ринку праці. Влада економить на освіті та на здоров’ї громадян – по всій країні закриваються школи, медичні заклади як ніколи відчувають брак фінансування. Все це відбувається на фоні непомірного зростання видатків на утримання владоможців.

Можливо владу заспокоюють офіційні дані Держаного комітету статистики України, за якими кількість безробітних складає трохи більше 400 тис. чоловік. Так, це один з найнижчих показників в Європі. Проте ці дані враховують лише офіційно зареєстрованих в Державній службі зайнятості безробітних, і зовсім не враховують величезної кількості робітників, відправлених у неоплачувані відпуски.

Таким чином, оптимістичні прогнози чиновників щодо повного подолання безробіття до кінця 2011 року не мають під собою жодного підґрунтя. Фактична кількість безробітних в 2011 році збільшиться приблизно на 28% і складе близько 2 млн. чоловік, а на одне вакантне місце претендуватиме 25 безробітних.

Тому велике здивування викликала ініціатива влади про скасування з початку цього року дозволу на працевлаштування окремих категорій іноземців.

Згідно з діючим правилом, іноземці, які прибули в Україну для працевлаштування на певний строк, мають право на трудову діяльність лише за наявності відповідного дозволу територіального центру зайнятості.

Цей дозвіл надається за результатами розгляду поданих документів, серед яких необхідне обґрунтування роботодавця про доцільність використання праці іноземця.

Тобто роботодавець має пояснити, чому він наймає іноземця і довести, що аналогічну роботу не може виконувати громадян України. Крім того, роботодавець має надати довідку органу внутрішніх справ про відсутність або наявність судимості в найманого іноземця.

У той же час, законом України "Про організацію та проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні" передбачає, що до виконання робіт чи надання послуг, пов’язаних з організацією та проведенням чемпіонату, можуть залучатися іноземці та особи без громадянства без дозволу на працевлаштування.

Фактично завдяки такому положенню роботодавець зможе уникнути процедури отримання дозволу на працевлаштування іноземця, аргументуючи це тим, що його діяльність певним чином пов’язана з організацією ЄВРО-2012.

Ці нововведення точно не покращать ситуацію із безробіттям в Україні. Навпаки, призведуть до напливу дешевої робочої сили з інших країн, зниження рівня оплати праці та подальшої міграції громадян України за кордон у пошуках кращої долі.

З боку це виглядає так, нібито влада створює механізми для вчасної та якісної підготовки до найважливішого європейського спортивного форуму. Насправді, річ в іншому. Важко уявити, що країна, яка останнім часом стала фактично донором кваліфікованих кадрів, не знайде достатньо спеціалістів для робіт з підготовки до ЄВРО.

Сьогодні під виглядом діяльності, пов’язаної з організацією чемпіонату, зацікавлені особи матимуть змогу залучати дешеву робочу силу в необмеженій кількості. Не сплачуючи при цьому податків і зборів до державного бюджету.

Влада ще раз демонструє, що менш за все її цікавить власний народ. І найбільше – власні прибутки.

Павло Петренко

реклама: | єдиний гаманець | кредитка | міні кредитка | карта юніора | програма Бонус+ | робота | інтернет | соціальна карта | карта gold | море можливостей | нерухомість | авто-конфіскат | пенсійна карта | автоброкер | термінові грошові перекази | PrivatAssistance | страхування |
Підписатися на нові дописи
Джерела:
http://www.pravda.com.ua/
http://article-blogger.blogspot.com/

Книга "Окупанти без маски"


Видання «Окупанти без маски» становить великий інтерес для істориків, що вивчають національно-визвольних рух першої половини ХХ століття. Про це під час презентації видання 18 лютого заявив старший науковий співробітник Інституту українознавства ім. І.Крип'якевича НАН України, кандидат історичних наук Юрій Зайцев.

У книзі, укладеній інформаційно-аналітичною групою Народного руху України, опублікована « Записка об использовании специальных агентурно-боевых групп по ликвидации подполья ОУН и его вооруженных банд в Западніх областях Украинской ССР».

Ю.Зайцев заявив, що публікація надзвичайно вагома, бо науковцям доводиться здобувати таку інформацію по краплинах, бо її знищували, щоб народ ніколи не довідався про це. Він зацитував з «Окупантів без маски» мовою оригіналу: «Специальные агентурно-боевые группы успешно действуют тогда, когда они подбираются из местных жителей или бывших участников подполья ОУН, отлично знающих местные особенности и обычаи, условия жизни, язык, правила общения и поведения среди оуновского подполья и его вооруженных банд, знающих практику и методы работы СБ, а также не расшифрованных своими связями как с органами МГБ, так и советскими органами вообще».


Історик вважає, що ідея запровадження таких методів боротьби з оунівським підпіллям належить міністра внутрішніх справ, наркому Рясному. «20 вересня 1944 року він написав доповідну записку секретарю ЦК КПУ Коротченку, і запропонував сформувати нові загони на базі повстанської дивізії Ковпака, якою командував генерал-майор Вершигора. Це було сприйнято. Весь особовий склад дивізії був влитий в загони НКВД, і в такі спеціальні групи.

Зрозуміло, що туди долучалися люди, які схибили, яких піймало НКВД. У зв’язку з тим, що ці люди блискуче знали і умови перебування, і мову, і стосунки, перебували в тих же криївках, в яких були раніше, до зради, од того, як здалися, надзвичайно ускладнювалася боротьба із ними».

Ю.Зайцев додав: «Ця позиція дістала схвалення Хрущова. Він 15 травня 1945 року як перший секретар ЦК Компартії України заявив, що вважає правильним створення спецгруп з колишніх бандитів».

Старший науковий співробітник Інституті українознавства ім. І.Крип'якевича зазначив:

«Презентована книга розповідає, перш за все, про ті спецгрупи, які займалися ліквідацією активістів повстанського руху, і керівництва повстанських рухом, і майже не дає відомостей про те, що ці групи витворяли з місцевим населенням. Маю на увазі звичайні бандитські формування, які видаючи себе за членів Української повстанської армії, грабували, вбивали, палили оселі, кидали людей в криниці, розбивали дітям голови об одвірки. Все це потім приписувалося УПА».

Ю.Зайцев додав: «Маю відомості про групу з 35 осіб, керівник – Орел, це був Борис Коряков. Така група була створена начальником відділу боротьби з бандитизмом у Рівненській області, майором Гавриловим. Діяла з травня 1944 до квітня 1945 року. За цей час, за звітом НКВД, вона знищила 526 повстанців, і затримала 140 осіб».

Історик повідомив про масштаби роботи спецгруп: «На 20 червня 1945 року у Волинській, Дрогобицькій, Львівській, Рівненській, Станіславській, Тернопільській і Чернівецькій областях діяло 157 спецгруп, в яких налічувалося 1808 осіб. Це – величезна сила. Їх злодійства приписувалися УПА».

На думку Ю.Зайцева, історики мають значно глибше дослідити це питання, і доносити його до громадськості, бо «люди, зокрема на Сході країни майже не знають про це».

реклама: | єдиний гаманець | кредитка | міні кредитка | карта юніора | програма Бонус+ | робота | інтернет | соціальна карта | карта gold | море можливостей | нерухомість | авто-конфіскат | пенсійна карта | автоброкер | термінові грошові перекази | PrivatAssistance | страхування |

Підписатися на нові дописи
Джерела:
http://zaxid.net/
http://article-blogger.blogspot.com/

Тиск на вченого, котрий займається історією визвольного руху


Історик Забілий знову приїхав у Київ на допит СБУ… “Для мене як для історика цікаво зрозуміти умови та обставини, за яких люди потрапляли в агентурно-бойові групи”...

Львівський історик Руслан Забілий, що займається дослідженням діяльності ОУН-УПА, якого п’ять місяців тому раптово затримала СБУ, вилучила комп’ютер та документи, звинувативши в розголошенні держтаємниці, знову приїхав у столицю на допит в СБУ.

Нагадаємо, що і суспільство, і політики однозначно тлумачили це затримання – як тиск на вченого, котрий займається історією визвольного руху. Ми поставив Русланові кілька запитань.

Руслане, після вашого затримання п’ять місяців тому голова СБУ Валерій Хорошковський казав, що ви мали доступ до секретної інформації, зокрема, володіли списком сексотів, котрі працювали на КДБ (проти УПА). Чи справді ви мали ви такий доступ? І чи втрималися від спокуси зняти копію списку “стукачів”?

Я працював виключно з тими документами, які були в архіві СБУ. З іншими таємними документами, зокрема з тими, про які ви кажете, я не мав можливості працювати. На жаль, в Україні багато документів залишається недоступними для науковців...

Сфера моїх наукових інтересів – історія УПА, визвольного руху. Я переглянув дуже багато матеріалів, пов’язаних з ОУН та УПА, у тому числі щодо карально-репресивної системи, спрямованої проти визвольного руху. Але агентурою я не займався. Тим більше що в кожного історика є розуміння професійної етики. Історик, який публікує інформацію, бере на себе відповідальність за її оприлюднення. Я цього не робив.

Невже вам не цікаво, хто особисто “зливав” УПА?

Самі списки людей не кажуть ні про що. Для мене як для історика було б цікавішим зрозуміти умови та обставини, за яких люди потрапляли в лабети НКВД-КГБ. Цікаво було б дослідити, що робили ці агентурно-бойові групи. Чесно кажучи, ще до того, як я займався музеєм “Тюрма на Лонцького”, я мав можливість спілкуватися з деякими реальними агентами. Це були люди похилого віку, котрі хотіли розповісти, що з ними сталося та як ламалося їхнє життя. Я таку інформацію не оприлюднював... Це життєві історії, про які краще не говорити. Це ламання доль, розбивання сімей, зрештою, по-людськи мені було школа цих людей.

Тобто агенти КДБ приходили до вас зі своїми історичними сповідями?

Я б не сказав, що це була в класичному розумінні агентура. Це були звичайні селяни, колишні підпільники або ті, хто допомагали підпіллю. Бажаючи розгромити підпілля, органи НКВС не гребували жодними засобами і, відповідно, ламали людей. Хоча від такої сільської агентури користі для карально-репресивної системи було дуже мало. Але життя людей було зіпсоване назавжди.

Обставини складалися так, що під загрозою було життя не лише цих людей, а й членів їхніх родин, малолітніх дітей. І не кожна людина могла витримати. Ця тематика дуже складна й драматична, й історикам слід ставитися до неї надзвичайно виважено. І просте оприлюднення списку, без будь-яких інтерпретацій, аналізу, не розкриває істину, фактичного стану речей.

Руслане, вас би не взяли в дивізію “Галичина”. Ви маєте занадто м’яке серце...

Я намагаюся до цих питань підходити з професійної точки зору й не керуватися якимось емоціями, симпатіями чи антипатіями. Вважаю, аби ми успішно подолали наслідки тоталітаризму, мусимо вивчити минуле – як героїчне, так і трагічне.

Знаєте, я часто запитую шанованих мною людей: чи варто було Україні проводити люстрацію. І навіть найбільш помірковані патріоти вважають, що в цьому разі ми мали б іншу Україну. Ми б не мучилися питаннями: чим керуються високопосадовці, коли приймають різні державні рішення на користь Росії, а не України...

Люстрація не зашкодила Чехії, Польщі, Словаччині, Литві, Латвії. Але щоб провести цей процес, суспільство має бути до нього готове. Мають бути вивчені всі документи, які стосуються діяльності тоталітарних режимів. Необхідна відповідна законодавча база... Тільки коли б ми розставили історичні крапки над “і”, можна було би починати такий процес. А сьогодні в нас не сформовано національну пам’ять, відбувається, так би мовити, її роздвоєння. В умовах сучасної України нам нав’язуються зовсім інші цінності... Питаннями історії зловживають політики. І в такій ситуації питання люстрації є недоречним.

СБУ начебто має до вас претензії за те, що ви скачали “таємні документи” з Інтернету – із сайту KGB documents online про діяльність радянських спецслужб у Прибалтиці... Це правда?

Так, це були різні радянські документи НКВД 40-х років, які мали загальносоюзний характер. Тому стосувалися й України. Ці матеріали ще не доступні в наших органах, проте оприлюднені науковими установами країн Балтії. Як історик вважаю, що маю повне право користуватися тими матеріалами, які є в Інтернеті у вільному доступі.

І що ж такого розсекретили прибалти, чого не можемо розсекретити ми?

Вони пішли набагато далі, ніж українська влада... Матеріали, що стосуються карально-репресивної системи на території їхніх держав, давно розсекречені. Мене цікавили тільки документи, які мали керівний характер та стосувалися діяльності НКВД не лише в Литві й Латвії, а й на території України.

Що то були за документи, які розсекретили країни Балтії, а ми не можемо?

Зізнатися, відколи в мене забрали комп’ютер, я давно їх не бачив, тож добре не пам’ятаю деталей. Вони стосується боротьби з визвольними рухами на території цих держав. Засоби та методи були такі самі, як і в Україні.

Як цього разу з вами бесідували в СБУ?

Цього разу тиску не було. Усе відбувалося в діловій атмосфері.

Чим співробітники СБУ мотивували, що не віддають вам комп’ютер?

Поки не завершено експертизу матеріалів, його не повернуть.

Як вам здалося, СБУ хоче згорнути справу й вийти з цієї ситуації більш-менш пристойно чи має намір і далі тиснути на вас як історика?

Важко сказати. Я не готовий відповісти за на це запитання, бо не хочу здаватися упередженим.
Ви не боїтеся?

Ні.

Розмовляла Маша Міщенко

реклама: | єдиний гаманець | кредитка | міні кредитка | карта юніора | програма Бонус+ | робота | інтернет | соціальна карта | карта gold | море можливостей | нерухомість | авто-конфіскат | пенсійна карта | автоброкер | термінові грошові перекази | PrivatAssistance | страхування |

Підписатися на нові дописи
Джерела:
http://www.unian.net/
http://article-blogger.blogspot.com/